دیگر خدمات /

ساخت و اجرای سونا در شیراز

پدیده استخر به عنوان مجری و یکی از بهترین شرکت های فعال در اجرای استخر و اسپا، از سال 1387 توانسته است به طراحی، ساخت و اجرای انواع استخرها بپردازد و در این حوزه به صورت حرفه ای فعالیت دارد. پدیده استخر در اجرای استخر از ابتدا با مشاوره و عقد قرارداد با مشتری همراه خواهد بود تا خدمات و کنترل پس از پروژه.
پدیده استخر با مهندسین مجرب آماده ارائه خدمات مشاوره ساخت و اجرا استخر ها با بهترین قیمت و در کمترین زمان برای شما می باشد.

ساخت و اجرای سونا در شیراز

 

ساخت سونا در شیراز

 

با توجه به اهمیت ویژگی‌ ها و نیازهای ویژه‌ای که این پروژه دارد، ضروری است که با یک تیم متخصص، دقیق، تجربه‌دار، و کارآزموده کار کنیم. ساخت سونا در شیراز به مراحل مختصی نیاز دارد و در تمام این مراحل، حائز اهمیت است که نکات کلیدی را رعایت کنیم.

این نکات باید به دقت پیگیری شوند تا سونا در منزل، محل کار یا مکان مورد نظر شما با رطوبت کم و دمای بالا به طور کامل ایجاد شود. برای اطلاعات بیشتر در مورد ساخت سونا در شیراز و نحوه تماس با تیم حرفه‌ای شرکت پدیده استخر، تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

برای ساخت سونا و طراحی سونا در شیراز به نکات و موارد مهم زیر توجه نمائید.

 

ساخت سونا در شیراز

ساخت سونا در شیراز

 

نکات لازم توجه هنگام ساخت سونا در شیراز

 

رطوبت کم و دمای بالا: در مراحل تمامی سونا در شیراز، باید تاکید بر کاهش رطوبت و افزایش دما باشد. این ویژگی ‌ها به بدن انسان اجازه می ‌دهند دمای بالای محیط سونا را تحمل کند.

 

رنگ چوب: از رنگ چوب با ترکیبات مخصوصی باید استفاده کنید که با شرایط هوایی داخل سونا سازگاری داشته باشد. استفاده از رنگ های معمولی ممکن است به بیماری ‌های پوستی یا حتی سرطان منجر شود.

 

اتاقک سیمانی: استفاده از یک اتاقک سیمانی به عنوان عایق کاری می ‌تواند تا حد امکان مصرف چوب را کاهش دهد و همچنین کارایی عایقی پروژه را افزایش دهد.

 

کوچک‌تر کردن اتاقک‌ ها: سعی کنید تا حد امکان اتاقک ‌های سیمانی و چوبی سونا خشک را کوچک‌تر بسازید. این اقدام به بهبود دما و رطوبت در داخل سونا کمک می ‌کند.

 

نوع چوب: برای چوب کاری سونا در شیراز، چوب نرم و مسطح با تراکم کمتر باید استفاده شود. چوب کاج روسی یکی از بهترین نوع چوب ‌ها برای این منظور محسوب می ‌شود.

 

هزینه ساخت سونا در شیراز

 

بخش اصلی هزینه ساخت سونا در شیراز مرتبط به مصرف چوب در آن است. هزینه بالایی برای ساخت سونا در شیراز صرف نمی ‌شود، اما بعد از چوب، هیتر سونا بیشترین هزینه را به خود اختصاص می‌ دهد. بدون شک، هزینه چوب نیز از هیتر بیشتر خواهد بود.

 

هزینه ساخت سونا در شیراز

هزینه ساخت سونا در شیراز

 

مجری ممتاز در اجرا و ساخت سونا در شیراز

در این متن به چند نکته مهم درباره ساخت سونای در شیراز اشاره کردیم. شما می ‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد نوع طراحی، کاتالوگ نمونه‌ ها و سایر اطلاعات با ما در شرکت پدیده استخر، مجری سونا در شیراز تماس بگیرید. مجموعه پدیده استخر با تجربه و مهارت برجسته‌ای در انجام پروژه‌ های استخری، سونای خشک و سونای بخار، با بهترین شرایط آمادگی برای اجرای تمامی انواع طرح ‌ها دارد. تیم پشتیبانی ما همواره در دسترس است و شما می ‌توانید برای دریافت هر گونه اطلاعات با ما تماس بگیرید.

 

سونای خشک یک اتاق یا کلبه کوچک است که برای استفاده از هوای گرم در حالت خشک یا مرطوب طراحی شده است. اصلی‌ ترین منشأ این نوع ساختمان به کشور فنلاند برمی‌گردد، به طوری که استفاده از سونا جزء فرهنگ و زندگی مردم فنلاند شکل گرفته است.

 به لحاظ واژه‌ شناسی، کلمه "سونا" از لغت ‌نامه فنلاندی به معنای حمام سنتی یا سونا استفاده می‌ شود. در مناطق مختلف، واژه ‌ها و عبارات مشابهی برای نشان دادن این نوع ساختمان ‌ها به کار می ‌روند.

سونای به دو نوع خشک و بخار تقسیم می ‌شود. در متون فنی گاهی از دو واژه "سونا" و "حمام بخار" استفاده می‌ شود که اشاره به سونای خشک و سونای بخار دارند. در سونای خشک، از هوای گرم و خشک برای افزایش دما و تحریک تعریق بدن استفاده می ‌شود. تعریق یکی از مکانیزم‌ هایی است که بدن از طریق آن مواد زاید و سموم را از بدن خارج می ‌کند.

 

به طور کلی، هوا در هر دما قابلیت نگهداری مقدار خاصی از رطوبت را دارد. این رطوبت به صورت بخار آب در هوا حاضر است. عبارت "رطوبت نسبی" به میزان درصدی از رطوبتی اشاره دارد که هوا نسبت به حداکثر رطوبتی که ممکن است در آن دما در خود داشته باشد، داراست. مقدار رطوبت نسبی به دما وابسته است؛ به این معنا که هوا گرم‌تر باشد، مقدار بیشتری از رطوبت را می‌ تواند در خود نگه دارد.

 

 

تمایزهای پدیده استخر به عنوان یکی از بهترین شرکت های سونا در شیراز نسبت به سایر رقبا؟

 

پدیده استخر(مجری سونا در شیراز) در 10 مرحله تمامی مراحل اجرا و ساخت سونا را برای شما تشریح داده است . این 10 مرحله از داشتن مدک های مرتبط با حوزه استخر و اسپا و تاسیسات است تا مراحل و خدمات پس از فروش .

در این بین تمامی مدارک و آموزش ها در خارج از کشور دیده می شود.

برای اطلاعات بیشتر می توانید روی لینک زیر کلیک کنید و با پدیده استخر بیشتر آشنا شوید.

 

درباره پدیده استخر

 

 

پدیده استخر چه نمونه کارها و پروژه هایی را در این حوزه ارائه میدهد؟

 

پدیده استخر بیش از 1000 پروژه را در صنعت استخر و اسپا ارائه داده است. برای آشنایی بیشتر و دیدن همه‌ی پروژه های پدیده استخر می توانید روی لینک زیر کلیک کنید:

 

دیدن تمام پروژه های پدیده استخر

 

 

تاریخچه سونا

استفاده از سونا به چند هزار سال قبل برمی‌گردد. از آن زمان تا به امروز، نحوه استفاده از سونا و تجهیزات مورد استفاده تغییرات زیادی را تجربه کرده است. در گذشته، جوامع مختلف حمام‌ های ویژه‌ای را برای افزایش تعریق ایجاد می‌ کردند. به عنوان مثال، از اولین سوناها، سنگ‌ ها را با استفاده از آتش به دماهای بالا گرم می ‌کردند و سپس از آن‌ ها در اتاق ‌های کوچک برای تولید حرارت و افزایش تعریق استفاده می‌ کردند.

 

بسیاری از افراد فنلاند، کشوری که به عنوان مکان مرسوم سونا شناخته می ‌شود، سونا را به عنوان یک پناهگاه امن برای رهایی از فشارهای روزانه و بازیابی احساس شادابی و طراوت روحی و جسمی استفاده می ‌کردند. حتی برخی از اعمال جراحی سرپایی، زایمان و موارد مشابه نیز در داخل سونا انجام می ‌شدند. آنها باور داشتند که فضای داخل سونا کاملاً استریل می ‌شود.

 

در داخل سونا، از ترکه ‌های درختان مختلفی برای ضربه زدن به پوست و تحریک آن استفاده می‌ شد. در اوایل قرن ۱۹ میلادی، ساخت سونا به شکل خانه‌ های کوچکی از جنس الوارهای چوبی بود. در آن زمان، سونا به صورت یک فضای بسته و بدون پنجره ساخته می‌ شد. به جز در ورود و خروج از سونا، تنها یک دریچه در سقف برای خروج دود وجود داشت. تا زمانی که سونا کاملاً گرم نشود، حتی این دریچه سقفی هم بسته بود. حرارت مورد نیاز توسط هیزم‌ هایی که زیر سکوی سنگی قرار داشتند، تأمین می ‌شد. این کوره ‌های سنگی معمولاً در وسط اتاق قرار می ‌گرفتند. برای جلوگیری از خطر آتش ‌سوزی، سونا معمولاً با فاصله‌ای از ساختمان ‌های دیگر ساخته می‌ شد تا در صورت وقوع آتش ‌سوزی، خطری برای ساکنان سایر ساختمان ‌ها ایجاد نشود.

 

نحوه طراحی و ساخت سونا در شیراز

برای شروع، بهتر است با متخصصین مشورت نموده و محلی که در نظر دارید سونا را ساخته و اجرا کنید، با آن ‌ها در میان بگذارید. این کار به متخصصین شرکت پدیده استخر اجازه می ‌دهد تا با توجه به استانداردها و اصول جهانی و ایرانی، به طراحی پروژه شما بپردازند.

تکنسین ‌ها در طراحی و ساخت سونا در شیراز استانداردهای متعددی را در نظر می ‌گیرند. محل انتخاب شده بر اساس ابعاد، پوشش (از جمله نوع چوب) و سیستم گرمایشی طراحی می‌ شود. سپس توسط افراد با تجربه، تمامی مراحل مهم طراحی را انجام داده و پروژه شما را با دقت بالا و در زمان کوتاهی به درستی اجرا می ‌کنند.

 

ساخت سونا یک نفره در شیراز

به دلیل محدودیت فضای موجود در منازل، سوناهای تک نفره با فضای محدودی طراحی می ‌شوند. علاوه بر جمع و جور بودن، احداث آن ‌ها نیز به دلیل مصرف کمتر مصالح به هزینه کمتری نیاز دارد. شما می ‌توانید در یک گوشه از اتاق خواب یا حتی روی تراس منزل خود به اجرای این پروژه بپردازید. در سونای خشک، هوا به صورت گرم و خشک بوده و با افزایش دما در محیط همراه می ‌شود تا فرد بتواند به شدت تعریق کند و از این طریق مواد زاید و سموم بدن را دفع کند.

 

ساخت سونا خشک خانگی در شیراز

خیلی از افراد دوست دارند در محیط‌های عمومی حضور نداشته باشند و سونای خشک خصوصی برای خود داشته باشند تا در کنار خانواده‌شان از آن استفاده کنند. برای ساخت یک سونای خشک خانگی در شیراز، نیازی به محل بزرگ یا هزینه زیادی نیست. شما می ‌توانید با هزینه کم به ساخت یک سونای خشک خصوصی در خانه‌تان اقدام کنید و در کنار دوستان و اعضای خانواده از آن لذت ببرید.

 

اتاق سونا

در حال حاضر، اتاق ‌های سونای خشک از چوب‌ های نرم، صاف و هموار مانند سرو، صنوبر یا سکویا ساخته می ‌شوند. شما می ‌توانید اتاق سونای خشک را به صورت سفارشی ساخته و یا از نمونه‌ های پیش‌ ساخته استفاده کنید. در انواع پیش ‌ساخته، تمامی قطعات مورد نیاز به صورت یک مجموعه عرضه می‌ شوند و تمامی الوارهای سقف و دیوارها هر دو طرف دارای پوشش سطح مناسب هستند.

برای جلوگیری از نفوذ رطوبت به داخل اتاق سونای خشک از مواد عایق استفاده می ‌شود و صفحات باید مجهز به موانع بخار باشند. در سوناهای پیش‌ ساخته، تمامی تجهیزات مورد نیاز از جمله گرمکن‌ ها، سکوهای نشستن، تجهیزات کنترلی و غیره به صورت آماده عرضه می ‌شوند، مشابه جکوزی‌ ها یا استخرهای رو زمینی پیش‌ ساخته.

 

گرمکن سونا خشک

وسیله‌ای که بیشترین تأثیر بر عملکرد راحتی سونا دارد، گرمکن سونا است. به عبارت دیگر، گرمکن سونا را می ‌توان معادل هسته مرکزی سونا دانست؛ زیرا در صورت نبود آن، سونا به جز یک اتاقک چوبی تهی از امکانات تبدیل می‌ شود. بنابراین، انتخاب گرمکن سونا همیشه باید با دقت بالا و از بهترین نوع انجام شود. سازندگان همیشه به دقت گرمکن مورد نیاز برای ایجاد سونای خشک در طراحی سونا خشک در نظر می‌ گیرند. در حال حاضر، دو نوع اصلی گرمکن‌ های سونا به شرح زیر هستند:

 

گرمکن های مادون قرمز

به نظر بسیاری از افرادی که به سبک سنتی سونای کشور فنلاند ارج می‌ نهند، تنها روش برای دستیابی به تجربه رضایت ‌بخش در سونای خشک استفاده از گرمکن‌ های نوع سنگی معمولی است. این گرمکن ‌ها دقیقاً شباهت زیادی به سوناهای سنتی کشور فنلاند دارند. اگر چه برای برخی از کاربران که به دنبال یک محیط گرم و خشک با دمای متعادل‌تر هستند، گرمکن‌ های مادون قرمز نیز مناسب می ‌باشند.

 

گرمکن های معمولی نوع سنگی

گرمکن‌ های معمولی نوع سنگی در طرح ‌ها و مدل ‌های متنوعی ساخته و طراحی می ‌شوند. این گرمکن‌ ها بسته به نوع طراحی سونا، از منابع انرژی مختلفی مانند برق، گاز، گازوئیل، یا حتی چوب برای گرم‌ کردن اتاق سونا استفاده می ‌کنند. این گرمکن ‌ها معمولاً در یک محفظه فولادی قرار می ‌گیرند و بر روی دیوار یا کف نصب می ‌شوند تا گرما را به طور یکنواخت در تمامی نقاط اتاق سونا توزیع کنند.

وقتی گرمکن روشن می‌ شود، بستر سنگی آن تحت تأثیر گرمای تولید شده داغ می ‌شود. این بستر سنگی سپس به صورت غیرمستقیم و از طریق انتقال حرارت جابجایی و تعشعی، فضای داخل سونا را گرم می ‌کند. معمولاً برای رسیدن به دمای کارکرد استاندارد، بین سی تا چهل و پنج دقیقه زمان نیاز است. دمای کارکرد متداول این گرمکن‌ ها معمولاً بین ۶۰-۸۸ درجه سانتیگراد قرار دارد. برای ایمنی کاربران و جلوگیری از تماس بدن با گرمکن، معمولاً دور آن را محافظت می ‌کنند.

 

یکی از مراحل حیاتی در طراحی سونا در شیراز، انتخاب گرمکن مناسب برای آن است. بسیاری از تولیدکنندگان همراه با گرمکن ‌ها بسترهای سنگی مناسبی نیز عرضه می ‌کنند. البته بسیاری از افراد امکان انتخاب دلخواه برای این بسترها را دارند. با این حال، بستر سنگی برای گرمکن ‌های سونا باید به گونه‌ای انتخاب شود که دارای حداکثر مقاومت مکانیکی و ظرفیت حرارتی ممکن باشد.

بهترین نوع سنگ ‌ها برای این منظور سنگ‌ های آذرین یا سنگ ‌های آتش فشانی هستند. این سنگ ‌ها تحت تأثیر گرمای بسیار زیاد یا سرد شدن مواد مذاب آتشفشانی شکل می ‌گیرند. به عنوان مثال، پریدوتیت، الیوین، ولکانیت از جمله سنگ‌ های آتشفشانی هستند که مورد استفاده قرار می‌ گیرند.

 

طراحی سونا در شیراز

طراحی سونا در شیراز

 

انتخاب گرمکن سونا در شیراز

انتخاب گرمکن سونا در شیراز معمولاً با استفاده از کاتالوگ شرکت ‌های سازنده انجام می ‌شود. در این فرآیند، ابتدا نوع گرمکنی که باید در اتاق سونا استفاده شود، روشن می ‌شود. سپس با توجه به حجم اتاق سونا و مشاوره با کاتالوگ شرکت سازنده، یک گرمکن مناسب که قابلیت تأمین گرمای مورد نظر را دارد، انتخاب می ‌شود.

 

همچنین، برای خرید گرم کن های سونا می توانید همین حالا با ما تماس بگیرید.

 

گرمکن های مادون قرمز

در دهه هفتاد قرن بیستم، گرمکن ‌های مادون قرمز برای اولین بار در تجهیزات جوجه ‌کشی به کار گرفته شدند. امروزه، این نوع گرمکن ‌ها در ساخت سونا در شیراز نیز مورد استفاده قرار می ‌گیرند. گرمکن ‌های مادون قرمز معمولاً بر روی دیوارها یا زیر محل نشستن کاربران نصب می‌ شوند و تشعشع آنها نقش اصلی در انتقال گرما به بدن کاربران دارد. زمان لازم برای گرم شدن این گرمکن‌ ها معمولاً بین ۵ تا ۱۰ دقیقه است و دمای کارکرد آنها در محدوده ۴۳ تا ۶۶ درجه سانتی ‌گراد قرار دارد. در طراحی سونا در شیراز، متخصصان این حوزه از این نوع گرمکن ‌ها بر اساس نیاز و شرایط استفاده بهره می ‌برند.

 

چگونه می ‌توان با شرکت پدیده استخر تماس بگیریم؟

برای تماس با شرکت پدیده استخر و اطلاعات بیشتر در مورد خدمات ساخت استخر در بوشهر، می ‌توانید از اطلاعات تماس زیر استفاده کنید:

شرکت: پدیده استخر

شماره تماس: 07138384515

ایمیل: h.r@padidehestakhr.com

وب‌سایت: https://padidehestakhr.com

 

سخن آخر

استفاده از سونا و استخرها به عنوان امکاناتی برای تفریح و بهبود کیفیت زندگی انسان ‌ها به شدت در حال گسترش است. این مکان‌ ها نه تنها امکاناتی برای استراحت و آرامش فراهم می‌ کنند بلکه برای بهبود سلامتی جسمی و روحی نیز دارای اهمیت بالایی می‌ باشند. طراحی صحیح و استفاده بهینه از این امکانات باعث می ‌شود تا لحظاتی شاد و مفرح در کنار خانواده و دوستان را تجربه کنیم و همچنین به سلامتی و رشد جسمانی و ذهنی خود بهبودی بخشیم. از طراحی ‌های خلاقانه در دیزاین سونا و استخر گرفته تا انتخاب مواد با کیفیت و تجهیزات مدرن، همه این عوامل نقش مهمی در ایجاد تجربه‌ های به یادماندنی دارند. با راهنمایی متخصصان شرکت پدیده استخر و توجه به جزئیات، می ‌توانیم دنیایی از لذت و سلامت را در دست بگیریم و به عنوان مهم ‌ترین سرمایه‌ی خود، به سلامتی و رفاه خود افزوده کنیم.

برای ساخت سونا تنها کافی است با شرکت پدیده استخر تماس گرفته و مشاوره کسب کنید. این شرکت با تیم متخصص و تجربه در زمینه طراحی و احداث سوناهای مدرن و بهداشتی آماده است تا به شما در ایجاد یک سونای خشک با کیفیت و متناسب با نیازهایتان کمک کند.

 

پروژه های انجام شده اخیر

مشاهده بیشتر

افتخارات و مدارک فنی پدیده استخر




نظراتـــــــــ

نظراتـــــــــ


سوالات متداول

مرکز دانش پدیده استخر

مشاهده بیشتر