محصولات و تجهیزات نگهداری استخر

 

 

هدف از ارائه این مطلب بررسی موارد مربوط به تجهیزات نگهداری استخر می باشد. در ادامه اطلاعات لازم درباره تجهیزات نگهداری استخر را به شما ارائه می دهیم.

 

کاتالوگ جامع محصولات دانش محور اوشن تک:

 

 

 

بررسی تجهیزات نگهداری استخر:

 

برای مراقبت از استخرهای مختلف باید از برخی وسایل، تحت عنوان تجهیزات نگهداری استخر، بهره برد. فرقی نمی کند که استخر مورد نظرتان بتنی یا از پیش ساخته شده باشد، در هر صورت شما باید از این تجهیزات جهت نگهداری استخر تان استفاده نمایید. این تجهیزات باید بتوانند که محیط داخلی و خارجی استخر را از تمام عوامل آلوده کنند و بیماری زا مانند میکروب ها، پاکسازی کنند. تجهیزاتی که برای نگهداری استخرها مورد استفاده قرار می گیرند باید متناسب با ابعاد و کاربری استخر مورد نظرتان تهیه شوند. به هر حال اکثر تجهیزات به کار رفته در استخر ها با یکدیگر مشترک هستند.
تجهیزات نگهداری استخر را میتوانیم به دو گروه، تجهیزات اصلی و لوازم جانبی، تقسیم نماییم. لوازم جانبی را معمولا افراد بسته به نیاز و سلیقه خودشان انتخاب می کنند. لازم به ذکر است که خرید لوازم جانبی برای استخر، اجباری نمی باشد. وسایل نگهداری استخر بسیار متنوع می باشند. برای مثال میتوان به گروه پمپ های تصفیه کنند غیر شنی و شنی اشاره کرد. همچنین میتوان به جاروی نظافت، قرص های کلر، پمپ های تخلیه آب، کاور استخر، چراغ های ال ای دی و غیره اشاره نمود.
 

 

پاکسازی استخر با استفاده از تجهیزات نگهداری استخر:

 

تکنسین های مربوط به این بخش همواره جهت پاکسازی استخر ها از تجهیزات نگهداری استخر استفاده می کنند. در واقع امروزه ته نشین شدن مواد معلق در آب استخر و تولید لجن در کف آن، به بخشی اجتناب ناپذیر تبدیل شده است. این مسئله بیشتر در استخر های موجود در فضای باز، نمایان می باشد. ذرات گلی که در استخر ته نشین شدند باعث خراب شدن کیفیت و شفافیت آب می شوند. همچنین در برخی موارد ممکن است موجب بروز بیماری های پوستی گردند. در صورت عدم استفاده از استخر، گرد و غبار معلق در آب در عرض چند ساعت ته نشین می شوند و کیفیت آب استخر را تغییر می دهند. به محض ورود افراد به چنین استخری، آب متلاطم می شود و در نهایت دوباره گل و لای های ته نشین شده به حالت معلق در می آیند. مسلما در صورت بروز چنین شرایطی، لذت شنا از افراد استفاده کننده سلب می شود.

وجود لوازم نگهداری استخر در کنار هر استخری الزامی است. جارو کردن کف استخر، فعالیتی است که صاحبان استخر های خصوصی و عمومی به صورت روزانه و هفتگی آن را انجام می دهند. اما در واقعیت باید اذعان داشت که جارو زدن کف استخر، امری زمان بر و کسالت بار برای استخر های رو باز، می باشد. مواد آلوده کننده بسیاری در کف استخر قرار گرفتند. برای مثال میتوان به پشه ، مگس ، مورچه، برگ درختان و غیره اشاره کرد. این موارد در سطح آب شناور می گردند و عملیات پاکسازی را زمان گیر و دشوار می کنند. شما میتوانید با بهره گیری از تجهیزات نظافتی این مشکل را به سرعت و با تمرکز بالاتری انجام دهید. نکته بعدی مربوط به حفظ کیفیت مولکولی آب موجود در استخر است.

 

نقش قرص کلر در پاکسازی استخر:

 

یکی از تجهیزات نگهداری استخر، قرص کلر است. امروزه برای حفظ کیفیت مولکولی و پاکسازی آب استخر از عوامل میکروبی و ویروس ها، از قرص های کلر آنزیم دار، استفاده می شود. صاحبین استخر ها از تعداد متفاوتی قرص کلر، بسته به نوع و حجم آب موجود در استخر شان استفاده می کنند. این قرص ها را باید در ابتدا داخل سبد و به صورت شناور بر روی آب گذاشت. زیرا با این کار به مرور زمان، قرص و آنزیم های موجود در قرص کلر درون آب حل شده و موجب پاکیزگی آب می گردند. معمولا این قرص ها در بسته بندی های 5 عددی به مصرف کنندگان عرضه می شوند. قرص نامبرده بسته به مقدار مصرفی و حجم آب موجود در استخر، چندین روز طول می کشد تا به صورت کامل حل شود.


تمیز کردن سطح آب و لبه های استخر به وسیله وسایل نگهداری استخر:

 


توری مخصوص یا اسکیمر جزو لوازم نگهداری استخر است. این توری سطح استخر را عاری از هرگونه کثیفی می کند. در هر حالت شما باید به صورت روزانه سطح استخر را با دست تمیز کنید. این امر بسیار زمان بر و طاقت فرسا خواهد بود. پس برای انجام این کار بهترین وسیله توری مخصوص یا اسکیمر می باشد. برای انجام این کار در ابتدا شما یک توری را به لوله تلسکوپی شکل متصل نموده و سپس از آن برای بیرون کشیدن زباله ها استفاده می کنید. آلودگی های موجود در سطح آب معمولا چیزهایی مانند شاخ و برگ گیاهان، بدن حشرات و غیره می باشند. با کمک توری میتوانید برای حذف هر شی خارجی موجود در سطح آب استخر، اقدام کنید. میتوانید با وصل کردن یک اسکیمر به لبه استخر و قرار دادن آن در مسیر پمپ تصفیه، زباله هایی که، پمپ به سمت خود می کشد را جمع آوری کنید.
در ادامه میتوان از تجهیزات نگهداری استخر، فرچه و برس را نام برد. همواره میتوانید برای تمیز کردن لبه یا کناره های استخر و نردبان موجود در آن، از فرچه یا برس بهره ببرید. برای این کار نیاز است، هنگامی که زباله های موجود در سطح آب را خارج کردید از یک برس برای تمیز کردن لبه های استخر، پله و نردبان استفاده نمایید. عمل فوق را باید به صورت هفتگی انجام داد. برای استفاده از فرچه کافی است آن را به یک میله تلسکوپی وصل کنید و آن را روی بخش های آلوده بکشید. توجه نمایید، قسمت های آلوده تر برای تمیز شدن، نیازمند زور و فشار بیشتری هستند. لازم به ذکر است که در بخش هایی از استخر که گردش آب ضعیف است، مانند پله ها، باید تمیز کاری بیشتری انجام دهید.

 

 تمیز کردن کف آب استخر با استفاده از تجهیزات نگهداری استخر:

 

جارو یکی دیگر از تجهیزات نگهداری استخر است که در جهت پاکسازی کف موجود در آب، مورد استفاده قرار می گیرد. این جاروها دارای انواع مختلفی هستند. قدیمی ترین گونه آن به صورت دستی و جدید ترینش به صورت خودکار می باشد. در ادامه به طور خلاصه به معرفی مدل خودکار این محصول می پردازیم. امروزه استفاده از این ابزار در میان صاحبین استخر ها بسیار رواج پیدا کرده است. شرکت های معروف زیادی در حوزه جاروی استخر خودکار، فعالیت می کنند. بعضی از جاروهای خودکار نیازمند نصب برخی تجهیزات مکمل مانند پمپ های تصفیه می باشند. برای استفاده از این محصول نیازی به اپراتور ندارید. در ابتدا باید این دستگاه را روشن کرده سپس آن را درون آب قرار دهید. بعد از این مرحله جاروی شما به صورت خودکار شروع به جمع آوری کف موجود در آب استخر می کند. به این فرایند در اصطلاح لایه روبی نیز می گویند.
مانند سایر لوازم نگهداری استخر، جاروی خودکار نیز به یک میله تلسکوپی متصل می شود. شما میتوانید متناسب با نیازتان، ارتفاع میله فوق را تا بیش از دو متر تغییر دهید. جاروی خودکار شارژی بوده و در برابر نفوذ آب بسیار مقاوم می باشد. علاوه بر کف میتوانید با استفاده از این دستگاه لجن، شن، جلبک و غیره را جمع آوری نمایید. حتما سعی کنید در پایان کارتان، فیلتر موجود در جاروی خودکار را تمیز نمایید. عدم توجه با این نکته موجب کاهش کیفیت فعالیت جاروی خودکارتان می شود. این دستگاه برخلاف مدل های قدیمی خود، فاقد سیم و کابل است. بنابراین لازم نیست هنگام استفاده از این دستگاه نگران فاصله خود تا پریز برق باشید. لازم به ذکر است که جاروی خودکار در صورت وجود پمپ تصفیه آب، میتواند ثمربخش باشد. در غیر این صورت نتیجه مطلوبی نخواهد داشت زیرا پمپ تصفیه آب، یک نوع مکمل برای جاروی خودکار به حساب می آید.

 

 

 

با دیگر محصولات دانش محور اوشن تک آشنا شوید: 

 

فیلم معرفی دیگر محصولات دانش محور اوشن تک