خرید شفاف کننده استخر

 

 

شفاف کننده استخر به عنوان یک ماده زلال کننده و ضدعفونی کننده استخر مورد استفاده قرار می‌گیرد که استخرداران می‌توانند از مزایای مهم آن نهایت استفاده را داشته باشند. 

 

در حقیقت شفاف کننده استخر یک محلول فوق العاده عالی است که همان طور که از نام آن پیداست، به منظور شفاف سازی آب استخرها استفاده می‌گردد. این محصول از کیفیت بالایی برخوردار است. همچنین می‌تواند جایگزین بسیار مناسبی برای زاج باشد. سعی کنید نکات ما را در مورد چگونگی تمیز کردن و شفاف سازی آب استخر بخوانید و دنبال کنید.

 

چگونگی شفاف کردن آب استخر:

 


در بررسی استفاده از محلول شفاف کننده استخر لازم است مراحل زیر را دنبال کنید که به شما کمک می‌کند تا آب را دوباره شفاف کنید:
• کیفیت آب را با یک تستر خوب بررسی کنید. مقدار pH از این نظر بسیار مهم است. مطمئن شوید که این مقدار بین 7.2 و 7.6 پایدار است.
• مقدار کلر باید بین 1 تا 2 ppm باشد. هنگام افزودن کلر مراقب باشید. کلر بیش از حد می‌تواند اثرات نامطلوب یا آسیب به استخر را داشته باشد.
• از فیلتراسیون مداوم اطمینان حاصل کنید. به عبارت دیگر، اجازه دهید پمپ استخر شما 24 ساعت شبانه روز کار کند. آب استخر خود را به صورت روزانه بررسی کنید و در صورت لزوم، محصولات نگهداری صحیح را اضافه کنید.
• برای از بین بردن ذرات کوچک کثیفی، توصیه می‌شود که محلول شفاف کننده استخر را به استخر اضافه کنید. این باعث می‌شود که ذرات کثیفی به هم بچسبند تا توسط فیلتر استخر جداسازی شوند.

 

عوامل موثر در کدر شدن آب استخر:

 


در بررسی استفاده از محلول یا مایع شفاف کننده آب استخر باید بدانید که آب استخر کدر شده به دلیل وجود ذراتی است که برای فیلتر شدن بسیار ریز هستند و همچنین در اثر اکسیداسیون قابل جدا شدن نیستند. چهار دلیل اصلی وجود دارد که آب استخر می‌تواند کدر شود:
1- فیلتر استخر شما کثیف است. در بسیاری از موارد، تمیز کردن یا شستشوی معکوس فیلتر می‌تواند مشکل کدر شدن آب استخر را کاهش دهد. هم چنین پمپ شما ممکن است نیاز به کار بیشتر داشته باشد.
2- کار نکردن پمپ شما به اندازه کافی به این معنی است که تنها درصد کمی از آب در واقع فیلتر می‌شود.
3- ترکیب شیمیایی آب استخر شما متعادل نیست. کلر بالا یکی از مهم‌ترین دلایلی است که صاحبان استخرها آب کدر را تجربه می‌کنند، اما pH بالا، قلیائیت کل بالا، سختی کلسیم بالا یا TDS بالا (کل مواد جامد محلول) نیز می‌تواند منجر به کدر شدن آب شود.
4- در بررسی استفاده از محلول شفاف کننده استخر باید بدانید که عوامل محیطی دخیل هستند. هر چیزی از آب و هوا باعث کدر شدن استخر شما می‌شود. عوامل محیطی همچنین شامل شناگرانی می‌شود که می‌توانند چیزهایی مانند محصولات آرایشی یا حتی عرق را وارد استخر شما کنند.

 

رفع مشکل کدر شدن آب استخر:

 


در بررسی استفاده از محلول شفاف کننده استخر باید بدانید که ثابت شده است که استفاده از محلول شفاف کننده آب استخر تنها گزینه موثر برای استخر شما است. نه تنها آب را شفاف می‌کند، بلکه به جلوگیری از لکه‌ها، از بین بردن چربی و بهبود کارایی فیلتر کمک می‌کند. اگر استخر شما کدر شده است، دستورالعمل‌های زیر را دنبال کنید و به سمت آبی شفاف و پاک پیش روید:
• در صورت اعمال دوز اولیه، فیلتر خود را تمیز کنید.
• به ازای هر 5000 گالن آب استخر، 2 اونس محلول را رقیق کنید.
• مایع شفاف کننده آب استخر دور لبه استخر بریزید.
برای موارد شدید، ممکن است نیاز به افزایش دوز داشته باشید یا به سادگی برای مشاوره تخصصی با افراد کارشناس در این حوزه تماس بگیرید.

 

سایر موارد موثر دیگر:

 


وقتی متوجه می‌شوید که استخر شما درخشش خود را از دست داده است و نمی‌توانید همانند قبل در آن شنا کنید، اینجاست که استفاده از محلول شفاف کننده استخر بسیار حائز اهمیت می‌شود. استخر کدر شده نشان می‌دهد که مشکلی در فرایند شفاف سازی آب استخر رخ داده است یا ممکن است تهدیدهای جدی‌تری وجود داشته باشد. آب کدر شده حتی با سطوح صحیح کلر ممکن است رخ دهد که به طور کلی از رشد میکروب‌ها جلوگیری می‌کند. در اینجا توضیحی در مورد نحوه مدیریت ایمن آب کدر شده و بازگرداندن آن درخشش به استخر ارائه شده است.

دلایل کدر بودن آب استخر که نیاز به استفاده از شفاف کننده استخر را تشدید می‌کند.
در بررسی استفاده از محلول شفاف کننده استخر باید بدانید که کلر یک ابزار ضروری برای خلاصی از آلودگی است، اما نباید برای شفاف سازی استخر شما استفاده شود. شما باید یک استراتژی درمانی فراتر از کلر و روشی برای پاکسازی استخر خود از آلودگی‌های بیرونی داشته باشید.


1. سطوح پایین کلر
برای اینکه استخر شما آب شفافی داشته باشد، باید تعادل شیمیایی مناسبی داشته باشد. آب متعادل استخر برای کسانی که می‌خواهند در آن شنا کنند جذاب‌تر و ایمن‌تر است. کلر آزاد مقدار کلر بلااستفاده ای است که هنوز در استخر موجود است. وقتی کلر آزاد کم باشد، کلرامین تولید می‌شود.
در بررسی استفاده از مواد شفاف کننده استخر باید بدانید که چند ماده شیمیایی وجود دارد که برای متعادل کردن سطح pH در استخر قرار می‌دهید. این عوامل باعث می‌شود PH آب در مقیاس 1-14 کاهش یابد، اما میزان بهینه آن 7.4 در نظر گرفته شود. آب استخر با سطح pH بالاتر از 7 بازی است. قلیائیت نامتعادل و سختی کلسیم نیز از علل شایع کدر شدن آب استخر هستند.
- بهبود این فرایند:
مرتباً سختی کلسیم و سطوح pH خود را آزمایش کنید و در صورت نیاز مواد شیمیایی بیشتری برای تعادل اضافه کنید. حتی می‌توانید از محلول شفاف کننده استخر نیز، استفاده کنید.

 

2. فیلتراسیون بد
فیلتر استخر شما به خروج آلاینده‌هایی مانند برگ و حشرات از استخر کمک می‌کند و به گردش آب و جلوگیری از راکد ماندن آن نیز کمک می‌کند. آب راکد می‌تواند باعث کدر شدن و تشکیل لایه‌ای چرب شود.
بهبود این فرایند:
بهتر است در این گونه مواقع از محلول شفاف کننده استخر استفاده کنید.
راهنمای گام به گام نحوه استفاده از شفاف کننده استخر و پاکسازی آب کدر شده
در اینجا یک راهنمای چهار مرحله‌ای برای کمک به شفاف سازی و پاکسازی آب کدر آورده شده است که لازم است دنبال کنید:
مرحله 1: به آب محلول شفاف کننده استخر اضافه کنید.
در بررسی استفاده از محلول شفاف کننده استخر باید بدانید که وقتی سطح کلر را برای خلاص شدن از شر آلاینده‌های ناخواسته بالا می‌برید، استخر را به نوعی پاکسازی می‌کنید. همچنین در صورت تمایل به پاکسازی بیشتر لازم است از محلول‌های شفاف کننده استخر استفاده کنید. در این گونه مواقع، صاحبان استخر به استخر خود شوک می‌دهند تا باکتری‌ها، جلبک‌ها و سایر مواد آلی را از بین ببرند. در مرحله بعد، مقدار آب موجود در استخر خود را محاسبه کنید و حجم استخر را بررسی کنید.

 

مرحله 2: فیلتر و خلاء زباله
در بررسی استفاده از محلول شفاف کننده استخر تعیین کنید که آیا فیلتر استخر به درستی کار می‌کند یا خیر؟ توصیه می‌کنیم حداقل 8 ساعت در روز آن را به اجرا درآورید. اگر استخر را تمیز و از نظر شیمیایی متعادل نگه دارد، 8 ساعت باید زمان فیلتراسیون کافی برای تمیز و شاداب نگه داشتن متوسط استخر باشد.


مرحله 3: مواد شیمیایی استخر خود را متعادل کنید.
در بررسی استفاده از محلول شفاف کننده استخر باید بدانید که هنگامی که آب کاملاً تمیز شد، سطح قلیایی، pH و کلر استخر خود را با استفاده از کیت تست آزمایش کنید. می‌توانید آنها را به صورت آنلاین خریداری کنید. مواد شیمیایی مانند اسید موریاتیک را تنظیم کنید و از یک تثبیت کننده کلر برای حفظ سطح فعلی کلر خود استفاده کنید.


مرحله 4: از یک زلال کننده شفاف کننده استخر برای پاکسازی آب استخر استفاده کنید.
استفاده از مایع شفاف کننده آب استخر به از بین بردن تمام ذرات کوچکتری که فیلتر قادر به حذف آنها نیست کمک می‌کند. زلال‌کننده‌های استخر ذرات ریز را که آب را آلوده می‌کنند جمع‌آوری می‌کنند و آنها را به هم نزدیک می‌کنند تا توده‌های بزرگ‌تری ایجاد کنند که فیلتر می‌تواند به راحتی آن‌ها را بگیرد. فیلترهای استخر همیشه نمی توانند کوچکترین ذرات را بردارند، بنابراین قرارگیری آنها در کنار تمیز کردن را آسان‌تر می‌کند. هنگام ریختن محلول شفاف کننده استخر، فیلتر را روشن نگه دارید و مطمئن شوید که سطح pH شما خوب است.

 

از فلوکولانت برای پاکسازی آب کدر شده استخر استفاده کنید.
استفاده از فلوکولانت راه دیگری حتی سریعتر برای پاکسازی آب است. فلوکولانت مانند شفاف کننده عمل می‌کند. اما به جای اینکه ذرات به صورت توده‌های کوچک جمع شوند و در بالای استخر بمانند، توده‌های بسیار بزرگتری را تشکیل می‌دهند. اگرچه استفاده از فلوکولانت به طور کلی باعث صرفه جویی در زمان می‌شود، اما به کار دستی بیشتری نیاز دارد. از آنجایی که توده‌های ذرات آنقدر بزرگ هستند که فیلتر آن را حذف نمی‌کند، باید از سیستم مناسب برای حذف زباله‌ها استفاده کنید. پاک کننده‌های اتوماتیک استخر زباله ها را از بین نمی‌برند. حرکت شدید باعث جدا شدن توده‌ها می‌شود و می‌تواند دوباره آب را کدر کند. بنابراین مطمئن شوید که با سیستم مناسب به صورت ملایم عمل کنید. در فرایند پاکسازی استخر، شوک زدن یک فرآیند 24 ساعته است و اگر فیلتراسیون ضعیف مقصر است، همچنان باید اجازه دهید فیلتر به مدت 12 ساعت پس از تمیز کردن آن کار کند.

 


نکات مهم در رابطه با استفاده از محلول شفاف کننده استخر:

 


در بررسی استفاده از محلول شفاف کننده استخر توصیه می‌کنیم قبل از کدر شدن آب استخر، علت آن را شناسایی کنید. اگر آب کثیف است، عوامل مرتبط به آن را بررسی کنید، زیرا فیلتر از شر تمام زباله‌ها و آلودگی خلاص نمی‌شود، از نظر فنی شنا کردن در آن بی‌خطر است. اما توصیه نمی‌شود، زیرا فیلتر آب را برای از بین بردن باکتری‌ها به گردش در نمی‌آورد. کدر شدن آب استخر نیز نشانه عدم تعادل شیمیایی است. آب پایه همه باکتری‌ها را از بین نمی‌برد و آب اسیدی برای چشم و پوست بسیار تحریک کننده است. فرآیند شوک زدن استخر شما به حدود 24 ساعت زمان نیاز دارد، بنابراین انتظار نتایج فوری را نداشته باشید. همچنین مطمئن شوید از شوکی استفاده می‌کنید که دارای ماده فعال هیپوکلریت کلسیم است. فروشگاه‌های بزرگ اغلب یک محصول ارزان قیمت را ارائه می‌دهند که حاوی هیپوکلریت کلسیم نیست، اما از این کار خودداری کنید زیرا کارایی کمتری دارد.